2007-03-18

New Mexico legaliserar medicinskt användande av cannabis.

Tack vare stöd från statens guvernör kommer New Mexico att legalisera användandet av cannabis i medicinsk form, så kallade medical marijuana. New Mexico blir då den 12 av USAs 50 att legalisera. Lagförslaget kommer bara att påverka ett hundratal personer, eller de som en doktor rekommenderar för cannabisbehandling. Trots detta gläds jag. Genom detta lagförslag kommer nämligen vetenskaplig forskning om cannabis att kunna bedrivas (forskning som tidigare varit olaglig). Kanske ser jag alltför långsiktigt, men med ökad forskning ser jag ökad insikt om cannabis vilket i sin tur slutligen leder till en allomfattande legalisering. Att cannabis kommer att legaliseras i framtiden är ingen tvekan: frågan är inte om utan när.

Som en parentes vill jag berätta att jag har varit upptagen med att plugga och bli bäng.

Inga kommentarer: